امسال خرافات و ناهنجاری ها در عزاداری سیدالشهداء(ع) از بین رفت
کد خبر: 3537602
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
امام جمعه رشت:

امسال خرافات و ناهنجاری ها در عزاداری سیدالشهداء(ع) از بین رفت

گروه سیاسی: حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان اینکه مردم مراسم عزاداری محرم را شایسته برگزار کردند، گفت: امسال بسیاری از خرافات و ناهنجاری ها از بین رفت که این مسئله اهمیت ویژه‌ای در احیای صحیح فرهنگ عاشورا دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 23 مهر در نماز جمعه این شهر، با اشاره به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) و امام سجاد(ع)، اظهار کرد: نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا بسیار مهم و الگویی برای مسلمانان در همه دوران ها در راستای تغییر شرایط است لذا احیای فرهنگ عاشورا وظیفه همگانی است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی از نهضت عاشورا الهام گرفته است، افزود: امروز 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، اما وضعیت فرهنگی و اجتماعی کنونی جامعه، زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی و به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برخی را ناچار به تحمل وضعیت کنونی کرده و می‌گویند که وضعیت فرهنگی قابل تغییر نیست.

این کارشناس دینی اضافه کرد: نظام همچنان در معرض خطر توطئه های دشمنان قرار دارد. دشمنان با جنگ نرم به دنبال تغییر وضعیت فرهنگی و اجتماعی و نابودی اسلام و انقلاب هستند لذا دوستداران این انقلاب بسیار دغدغه این نابسامانی را دارند.

وی فرهنگ عاشورا را حیات بخش نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید با الگوگیری از حضرت زینب(س) که در کاخ یزید خودباختگی نداشت، به مقابله با جنگ نرم بپردازیم و توطئه دشمن را خنثی کنیم. باید از فرهنگ غنی عاشورا درس بیاموزیم و قدردان این فرهنگ قدرتمند باشیم. در واقع با در نظر گرفتن شرایط دینی و اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ‌راحتی می‌توان با ناهنجاری‌های فرهنگی مقابله کرد.

حجت الاسلام شفیعی زاده سخنرانی حضرت زینب(س) را عامل رسوایی یزیدیان دانست و گفت: آن حضرت تسلیم و تحقیر نشد و شکست را نپذیرفت و کربلا را جلوه ای زیبا معرفی کرد. در واقع حضرت زینب(س) شرایط فرهنگی بعد از عاشورا را با اراده آهنین خود تغییر داد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه تمسخر و توبیخ یزید از سوی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) او را مجبور به تسلیم در برابر نهضت حسینی کرد و ادامه داد: امروز باید فرهنگ انقلاب اسلامی را انتقال دهیم و شرایط دنیای کنونی را عوض کنیم.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مجالس عزاداری امام حسین(ع) از سوی هیئت های مردمی، خاطرنشان کرد: امسال مردم مراسمات را شایسته برگزار کردند و بسیاری از خرافات و ناهنجاری ها از بین رفت که این مسئله اهمیت ویژه‌ای در احیای صحیح فرهنگ عاشورا دارد. در واقع ارادت حقیقی مردم با شور و شعور حسینی مشهود بود.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به اینکه اگر بیان قیام امام حسین(ع) با شیوه درست پیش برود به ‌طور حتم به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: اقدامات مطلوبی در برخورد با خرافه گویی‌ها درخصوص واقعه عاشورا در جامعه انجام شده است. البته نهادها، دستگاه ها و تمامی مردم ولایتمدار استان، نقش عمده‌ای در برگزاری این مراسمات داشتند.

امام جمعه موقت رشت فجایع یمن را برای جامعه جهانی دردآور و شرم آور خواند و یادآور شد: اقدامات وحشیانه آل سعود در حق مردم مظلوم یمن نشان دهنده روزهای آخر ظلم ظالمان است و ورود مستقیم آمریکا در جنگ یمن استیصال عربستان را تایید کرد، اما آمریکا بداند که مانند عراق و افغانستان مایوس و نابود می شود.

captcha